DaVinci's jaartraject voor onderwijsprofessionals

Wanneer:

  • intakegesprek vóór 1 oktober 2025
  • 4 live middagen in elk seizoen 5 november 2025, 11 februari 2026, 22 april 2026, 17 juni 2026
  • 3 x individuele coaching tussen de live sessies 
  • tussendoor: contact via mail of online als nodig
  • elke maand cadeautjes voor jezelf

Waar: Amsterdam

Voor wie: onderwijsprofessionals die werken met kinderen en jongeren vanaf 4 jaar

Waarom:

We leven in een tijd waarin bewustwording, verwondering, sensitiviteit en ontvankelijkheid steeds belangrijker worden in het onderwijs. Maar wat betekent dat écht? Wat betekent het voor jou, als leerkracht, in jouw klas, op een maandagochtend wanneer alles tegelijk gebeurt?
Als leerkracht wordt er veel van je gevraagd. Je bent continu afgestemd op de groep, de lesstof, de planning, de sfeer, de individuele behoeften van de kinderen én op jezelf. Het is een balans die niet vanzelfsprekend is.
Net als in een vliegtuig: eerst je eigen zuurstofmasker op, voordat je anderen helpt.
Als jij stevig en ontspannen in jezelf geworteld bent, kun je pas écht ruimte geven aan de kinderen. Dit traject helpt je om niet alleen te leren wát je kunt doen, maar vooral te ervaren hoe het voelt als jij in je eigen centrum staat.
En het mooie is: we doen het samen, in een fijne community waarin we elkaar inspireren en samen leren vanuit geborgenheid. Hier kun je je onderdeel voelen van mensen die net als jij een urgentie voelen om het vanuit balans te doen. Jij wordt hier gezien als persoon, om wie jij bent, vanuit jouw eigen kracht zodat jij als leerkracht je eigen plek in kunt nemen binnen dit ambacht en binnen dit werkveld.
Dit traject is een co-creatie waarin we de balans tussen onderwijspraktijk, persoonlijke ontwikkeling en pedagogisch bewustzijn samenbrengen.


Programma

  • 4 live middagen (1 per seizoen) – Verdiepende sessies waarin we werken aan bewustwording, sensitiviteit en intuïtief lesgeven
  • Persoonlijke coaching (3x online of live) – Individuele begeleiding om jouw groei in de praktijk te brengen.
  • Doorlopende ondersteuning – Contact via mail en online waar nodig.
  • Elke maand een ‘Cadeautje voor jezelf’ – Inspiratiemomenten om je bewustzijn te voeden en je innerlijke kompas scherp te houden.
  • Een fysiek dagboek – Jouw persoonlijke ruimte om inzichten, ervaringen en reflecties vast te leggen.

Investering

€ 1975,- per persoon

Dit jaartraject kan ook voor een team op school gegeven worden. Neem dan contact op over de kosten per persoon.

 

Trainers:

Indy Thijn heeft een heldere missie: mensen begeleiden naar een leven en werk waarin hoofd, hart en lijf in verbinding staan. In haar werk met leerkrachten en teams brengt ze veiligheid, verdieping en beweging – niet door te sturen, maar door ruimte te creëren. Indy gelooft dat echte verandering begint met vertraging: pas als we durven stilstaan, kunnen we werkelijk vooruit. Ze laat mensen herinneren wie ze zijn, voorbij rollen en verwachtingen. In haar trajecten ontstaat een bedding waarin leerkrachten weer durven vertrouwen op hun intuïtie en bezieling. Indy Thijn staat voor een onderwijsveld waarin authenticiteit, moed en compassie weer de basis vormen – voor kinderen én volwassenen.

 

Liesbet de Waal - van Oosten is pedagoog en oprichter van de DaVinci Academie in Amsterdam waar ze ook de leerlijn Levenskunst ontwikkelde voor groep 1 tot en met 8 van het basisonderwijs. Ze is van oorsprong leerkracht basisonderwijs en traint vanuit de Academie onderwijsprofessionals voor kinderen van 0-12 jaar op allerlei gebieden.

Geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Van Liesbet voor jou…

Liesbet de Waal van Oosten: Mijn levensmissie is om kinderen en volwassenen te helpen om zichzelf, elkaar en de wereld te laten stralen. 'Het mooiste dat je kunt worden, is jezelf.' Ik ben ervan overtuigd dat onderwijs begint bij verbinding – met jezelf, met de ander en met de wereld. Ik zet me in om onderwijsprofessionals te begeleiden naar authentiek en afgestemd lesgeven, geworteld in rust en helderheid. Als je vanuit jezelf afstemt op de kinderen dan bereik je de grootste leeropbrengsten. Onze materialen helpen je daarbij. Ik ben van oorsprong leerkracht basisonderwijs en pedagoog. Gedurende mijn leven heb ik me verder ontwikkeld in het begeleiden van mensen in persoonlijke leer- en ontwikkelingsprocessen, zowel individueel als in teams. Ik maak gebruik van verschillende theorieën en technieken, van systemisch werk volgens Bert Hellinger tot effectief leiderschap volgens Stephen Covey. Ook in mijn trainingen stem ik me af op de deelnemers om hen te laten stralen.