https://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2022/04/Montage-2m-video.00_02_23_07.Still019-scaled.jpg14402560Liesbethttps://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2016/09/logo-300x138.pngLiesbet2022-04-04 14:52:412022-06-07 12:16:08Nationale Buitenspeeldag en Nationale buitenlesdag
https://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2022/01/burgerschap.jpg269340Liesbethttps://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2016/09/logo-300x138.pngLiesbet2022-01-24 10:29:552022-01-24 10:38:03Paper over burgerschap
https://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2021/05/Bij-ons-op-school-krijg-je-het-allermooiste-onderwijs.jpg10001000Liesbethttps://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2016/09/logo-300x138.pngLiesbet2021-11-18 11:51:192021-11-18 12:40:26Het lerarentekort oplossen: it takes a village to raise a child
https://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2021/05/nguyen-thu-hoai-9CILN1ybspA-unsplash.jpg13332000davinci-adminhttps://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2016/09/logo-300x138.pngdavinci-admin2021-05-26 17:02:152022-04-19 11:07:36Taal gekoppeld aan wereldverkenning geeft rust en plezier
Als wij de vraag stellen aan onderwijsprofessionals 'als alles kan, en alles mag, en iedereen werkt mee, hoe ziet dan jou ideale wereldverkenning eruit?' krijgen we antwoorden als: thematisch werken geïntegreerde lessen voor aardrijkskunde, geschiedenis, techniek en natuur werken vanuit verwondering werken vanuit onderzoekend en ontdekkend leren samenwerken zelfsturend onderwijs Veel onderwijsprofessionals willen dus […]
https://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2021/04/Hengel-met-haakjes-symboliseert-verwonderingsvragen.jpg16672500davinci-adminhttps://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2016/09/logo-300x138.pngdavinci-admin2021-04-28 11:32:382021-04-28 11:32:38Wereldverkenning in het hart van je onderwijs
Wat gaan onze kinderen later doen in hun vrije tijd en hun werk? Hoe ziet hun leven eruit? Welke devices worden nog uitgevonden en wat wordt de rol van robots? Dat weten we niet. Maar wat moeten we hen dan leren om ze voor te bereiden? Daarvoor zijn de 21e eeuwse vaardigheden bedacht. In onze […]
https://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2021/03/Verhalend-ontwerpen-Website_VO_01-6.jpg11681168davinci-adminhttps://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2016/09/logo-300x138.pngdavinci-admin2021-03-31 10:56:102021-03-31 11:03:06Verhalend Ontwerpen nu ook voor de middenbouw
Het hart van alle dingen is een grootse roman over een grootse eeuw. Laat je meevoeren van Londen naar Peru, van Philadelphia via Tahiti naar Amsterdam, in een verhaal vol buitengewone personages: missionarissen, vrijheidsstrijders, avonturiers, astronomen, zeekapiteins en bovenal Alma Whittaker, de heldin van dit verhaal, een vrouw die haar tijd een stap vooruit was. […]
https://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2021/03/531x840.jpg840531davinci-adminhttps://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2016/09/logo-300x138.pngdavinci-admin2021-03-30 11:07:252021-03-31 11:12:47Leestip voor jou | maart
Een lezende leerkracht is een geweldig voorbeeld voor de kinderen. En dát is wat we willen: lezende kinderen! Leesplezier staat voorop in onze taallijn, vandaar een leestip voor jou. De geboorte van Rome van Anthony Everitt. "Een historische studie die leest als een verhaal" lees ik in diverse commentaren op dit boek. Ga je beginnen […]
https://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2021/02/547x840.jpg840547davinci-adminhttps://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2016/09/logo-300x138.pngdavinci-admin2021-02-25 10:01:102021-02-25 10:01:10Leestip voor jou
Zoals je misschien weet is de canon van Nederland op 22 juni 2020 veranderd. De canon heeft 50 onderwerpen die je dient te behandelen in de bovenbouw van de basisschool en in de onder- en bovenbouw van de middelbare school. Zo weten we zeker dat alle kinderen in Nederland van deze onderwerpen op de hoogte […]
https://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2020/03/WV-Tijdlijn-MB.jpeg960960davinci-adminhttps://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2016/09/logo-300x138.pngdavinci-admin2021-02-25 09:52:022021-02-25 09:52:02De nieuwe canonvensters
Uit het onderzoeksrapport van Pisa (2019) is naar voren gekomen dat het bergafwaarts gaat met de leesvaardigheid van de Nederlandse kinderen. Ook de onderwijsinspectie (2020) komt tot deze conclusie. Wat is er aan de hand! En wat moeten we er aan doen? In het onderzoek van Sardus (2019) wordt verwezen naar monitors waaruit blijkt […]
https://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2020/03/shutterstock_1078337354.jpg6641000davinci-adminhttps://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2016/09/logo-300x138.pngdavinci-admin2021-02-25 09:43:592021-02-25 09:43:59Leesvaardigheid in de lift met leesplezier!
Deze maand als leestip voor de leerkracht: “Een klein leven” van Hanya Yanagihara. Vier studievrienden zoeken samen hun weg in New York: de charmante acteur Willem, de excentrieke kunstenaar JB, de getalenteerde architect Malcolm en Jude St. Francis. Jude is teruggetrokken, slim en raadselachtig, en zijn vrienden weten beter dan vragen te stellen over zijn […]
https://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2021/01/546x840.jpg840546davinci-adminhttps://www.davinciacademie.nl/wp-content/uploads/2016/09/logo-300x138.pngdavinci-admin2021-01-26 10:54:252021-01-26 10:57:09Leestip voor de leerkracht
Wat en hoe vier je als er kinderen van allerlei nationaliteiten en religieuze achtergronden in de klas zitten? Voor dit artikel in De Nieuwe Leraar is ook naar de mening van Liesbet de Waal - van Oosten gevraagd. Je leest het artikel door op de afbeelding te klikken.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Nationale Buitenspeeldag en Nationale buitenlesdag
WereldverkenningPaper over burgerschap
WereldverkenningHet lerarentekort oplossen: it takes a village to raise a child
WereldverkenningTaal gekoppeld aan wereldverkenning geeft rust en plezier
Taal, WereldverkenningWereldverkenning in het hart van je onderwijs
WereldverkenningAls wij de vraag stellen aan onderwijsprofessionals 'als alles kan, en alles mag, en iedereen werkt mee, hoe ziet dan jou ideale wereldverkenning eruit?' krijgen we antwoorden als: thematisch werken geïntegreerde lessen voor aardrijkskunde, geschiedenis, techniek en natuur werken vanuit verwondering werken vanuit onderzoekend en ontdekkend leren samenwerken zelfsturend onderwijs Veel onderwijsprofessionals willen dus […]
Verhalend Ontwerpen nu ook voor de middenbouw
WereldverkenningWat gaan onze kinderen later doen in hun vrije tijd en hun werk? Hoe ziet hun leven eruit? Welke devices worden nog uitgevonden en wat wordt de rol van robots? Dat weten we niet. Maar wat moeten we hen dan leren om ze voor te bereiden? Daarvoor zijn de 21e eeuwse vaardigheden bedacht. In onze […]
Leestip voor jou | maart
WereldverkenningHet hart van alle dingen is een grootse roman over een grootse eeuw. Laat je meevoeren van Londen naar Peru, van Philadelphia via Tahiti naar Amsterdam, in een verhaal vol buitengewone personages: missionarissen, vrijheidsstrijders, avonturiers, astronomen, zeekapiteins en bovenal Alma Whittaker, de heldin van dit verhaal, een vrouw die haar tijd een stap vooruit was. […]
Leestip voor jou
WereldverkenningEen lezende leerkracht is een geweldig voorbeeld voor de kinderen. En dát is wat we willen: lezende kinderen! Leesplezier staat voorop in onze taallijn, vandaar een leestip voor jou. De geboorte van Rome van Anthony Everitt. "Een historische studie die leest als een verhaal" lees ik in diverse commentaren op dit boek. Ga je beginnen […]
De nieuwe canonvensters
WereldverkenningZoals je misschien weet is de canon van Nederland op 22 juni 2020 veranderd. De canon heeft 50 onderwerpen die je dient te behandelen in de bovenbouw van de basisschool en in de onder- en bovenbouw van de middelbare school. Zo weten we zeker dat alle kinderen in Nederland van deze onderwerpen op de hoogte […]
Leesvaardigheid in de lift met leesplezier!
WereldverkenningUit het onderzoeksrapport van Pisa (2019) is naar voren gekomen dat het bergafwaarts gaat met de leesvaardigheid van de Nederlandse kinderen. Ook de onderwijsinspectie (2020) komt tot deze conclusie. Wat is er aan de hand! En wat moeten we er aan doen? In het onderzoek van Sardus (2019) wordt verwezen naar monitors waaruit blijkt […]
Leestip voor de leerkracht
WereldverkenningDeze maand als leestip voor de leerkracht: “Een klein leven” van Hanya Yanagihara. Vier studievrienden zoeken samen hun weg in New York: de charmante acteur Willem, de excentrieke kunstenaar JB, de getalenteerde architect Malcolm en Jude St. Francis. Jude is teruggetrokken, slim en raadselachtig, en zijn vrienden weten beter dan vragen te stellen over zijn […]
Een feest van diversiteit
WereldverkenningWat en hoe vier je als er kinderen van allerlei nationaliteiten en religieuze achtergronden in de klas zitten? Voor dit artikel in De Nieuwe Leraar is ook naar de mening van Liesbet de Waal - van Oosten gevraagd. Je leest het artikel door op de afbeelding te klikken.